2 Mart 2012 Cuma

2012 YGS Katsayı Açıklaması




ÖSYS Kılavuzu ÖSYM’nin internet sitesinde yayımlandı. 2012 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Kılavuzu’nda katsayı uygulaması ile ilgili açıklama yer aldı.

YÖK Genel Kurulunca üniversiteye giriş sınavında yerleştirme puanlarının hesaplanmasında kullanılan farklı katsayı uygulaması kaldırılmıştı. Karar kapsamında katsayı uygulamasının her aday için 0.12 olarak belirlenmiş, sınava giren adaylar arasında fark kalmadığı için de katsayı fiilen kaldırılmıştı. Bu karar kılavuzda ise şu ifadelerle yer aldı:

”Her aday için hesaplanmış olan ağırlıklı ortaöğretim başarı puanları 0.12 ile çarpılarak sınav puanlarına katılacak ve böylece adayların yerleştirme puanları hesaplanacaktır. Bir mesleğe yönelik program uygulayan ortaöğretim kurumlarının mezunları, Yükseköğretim Kurulunca saptanacak alanlarda bir yükseköğretim programına yerleştirilirken Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanının 0.06 katsayısı ile çarpımından elde edilecek ek puanlar yerleştirme puanlarına eklenecektir.”

2011-ÖSYS puanı veya özel yetenek sınavı sonucu ile bir yükseköğretim programına (açık öğretimin kontenjan sınırlaması olmayan programları hariç) yerleştirilen adaylar 2012-ÖSYS puanları ile bir yükseköğretim programına yerleştirilirken AOBP’ye uygulanacak katsayılar yarıya düşürülecek, sınavsız geçiş ile 2011-ÖSYS’de bir yükseköğretim programına yerleştirilen adayların AOBP’ye uygulanacak katsayılarda herhangi bir değişiklik yapılmayacak.

2010-2011 öğretim yılında ortaöğretim kurumlarından mezun olamadıkları için yerleştirildikleri yükseköğretim programlarına kayıtlarını yaptıramayan adaylar, durumlarını dilekçe ile ÖSYM;ye bildirdikleri takdirde yerleştirilmemiş adaylar gibi işlem görecekler.