2 Nisan 2012 Pazartesi

SADIK GÜLTEKİN' DEN YGS DEĞERLENDİRMESİ




“Sorularda bir problem görmedim. Geçen yılki YGS sorularına göre büyük farklılıklar yoktu. Türkçe soruları uzundu ama soruların uzun olması zor olduğu anlamına gelmemeli. Sürpriz bir soru yoktu. Anlatım bozukluğu, imla kuralları, dil bilgisi sorularına yer verilmemişti. Bu alandaki sorular Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS)’de sorulacağını tahmin ediyorum.

Tarih soruları da 2011 YGS’ye hemen hemen eş değerdi. Coğrafya’da ise zorlayıcı, bilgi içerikli sorular sorulurken, Fen Bilimleri’nde bilgiyi güncel hayata uyarlamayı gerektiren soru tipleri vardı.

2012 YGS problemsiz bir sınav oldu. Geçtiğimiz yıl ÖSYM Başkanı ve ekip yeniydi, kişiye özgü soru kitapçığı uygulaması yapıldı. Bunlar teknik olarak sorun yaşattı adaylara. Ama artık sınavlar gittikçe kolaylaşıyor, bunu herkes iyi algılasın. Çünkü üniversite, bölüm ve vakıf üniversitelerinin sayısı artıyor. Liseden mezun olan herkes 2 yıllık, Açıköğretim, Uzaktan Öğretim, ikinci öğretim gibi tercihlerle de artık üniversite mezunu oluyor. Amaç herkesi bir yere yerleştirmek artık.

2012 YGS aklı başında, hangi soruyu, hangi yöntemle çözebileceğini bilen bir öğrencinin rahatlıkla yapabileceği bir sınav oldu.”